منحنی‌ها در فضا

نام کتاب : منحنی‌ها در فضا
نویسنده : دونووان جونسون
مترجم : پرویز شهریاری
ناشر : انتشارات چاپار
نوبت چاپ : اول ۱۳۵۶
زبان : فارسی
نوع فایل : PDF (نرم افزارهای مورد نیاز)

برای دانلود اینجا کلیک کنید !!!

 

توضیحاتی دربارۀ کتاب :

برای استفاده از کتاب، هیچ‌گونه تخصصی لازم نیست و تنها آشنایی به مقدمات ساده ریاضی اکتفا می‌کند. تنها چیزی که برای خواننده لازم است، وجود حوصله، دقت و پیگیری است. و حقیقت اینست که برای فراگیری ریاضیات، به چیز دیگری جز همین‌ها، نیاز نداریم.
این کتاب کوچک درباره منحنی‌ها نوشته شده است و هدفش اینست تا شما را در شادی و لذت آن‌هایی که نکته‌های پرهیجانی را در ریاضیات کشف کرده‌اند، شریک کند.
مطالعه ریاضیات هم می‌تواند مثل خواندن یک داستان اسرارآمیز و یا کشف یک غار ناشناخته، جالب باشد. در ریاضیات، نکته‌های غیرمنتظره، معماها، حیله‌ها و اندیشه‌های جالب زیادی وجود دارد، و آرزو می‌کنیم که شما هم، وقتی که این کتاب را می‌خوانید، جستجوی شما در کشف این اندیشه‌ها، برایتان لذت بخش باشد.
البته، برای مطالعه این کتاب باید روشی در پیش گیرید که تا اندازه‌ای با مطالعه یک کتاب داستانی فرق داشته باشد. خود را عادت دهید که ضمن خواندن کتاب، هرجا که لازم است از قلم و کاغذ استفاده کنید و تا وقتی مطلبی برای شما کاملاً روشن نشده است، از آن رد نشوید. اگر بار اولی که یک مطلب یا یک جمله را می‌خوانید، چیزی از آن نفهمیدید، تعجب نکنید و نگران نشوید. حوصله به خرج دهید. اگر روی تمرینی کار می‌کنید، شکل مربوط به آن را رسم کنید و سعی کنید مساله را در نیمه راه رها نکنید. در اینصورت، برای ادامه کار، احساس راحتی بیشتری خواهید کرد. به هر حال، امیدواریم که این کتاب به اندازه کافی برای شما لذت بخش باشد.

 

فهرست کتاب :

بخش اول : منحنی‌ها
بخش دوم : منحنی طرح و نمایش
بخش سوم : منحنی چیزهایی که سقوط می‌کنند
بخش چهارم : منحنی مسافران فضایی
فصل پنجم : منحنی مکان
فصل ششم : منحنی‌های چرخنده
فصل هفتم : منحنی دوخت و دوز
بخش هشتم : جواب و حل تمرین‌ها

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا