حیات در آسمانها

نام کتاب : حیات در آسمانها
نویسنده : ریچارد یانگ
مترجم : محمود بهزاد ، حمیده غروی
ناشر : بنگاه ترجمه و نشر کتاب
نوبت چاپ : اول ۱۳۵۰
زبان : فارسی
لینک دانلود : Picofile
نوع فایل : PDF (نرم افزارهای مورد نیاز)

 

توضیحاتی درباره کتاب :

کتاب حیات در آسمان ها از سری کتبی است که بنگاه ترجمه و نشر کتاب، با عنوان «مجموعه معارف عمومی» منتشر کرده است. این مجموعه شامل یک رشته کتب ارزنده در فنون مختلف علوم و معارف به معنی وسیع آن است، که برای تربیت ذهنی افراد و تکمیل اطلاعات آنان سودمند باشد.
فقط در کهکشان راه شیری در حدود ۳۰۰ میلیارد ستاره وجود دارد که هر ستاره می تواند دارای صدها و هزاران جرم آسمانی، سیاره و قمر در منظومه خود باشد (به عنوان مثال کل منظومه شمسی ما و اجرام آن را فقط در محدوده یکی از این ستارگان، یعنی خورشید، قرار دارد).
انتظار می رود که بخش وسیعی از این ستارگان دارای سیاراتی باشند که قادر به میزبانی حیات است. حال در نظر بگیرید که عدد گفته شده تنها در یک کهکشان بود. در حدود ۱۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد کهکشان در کیهان شناخته شده، وجود دارد. هر کهکشان شامل میلیاردها و برخی شامل تریلیون ها ستاره است. به راستی چطور می توانید باور کنید که هیچ شانسی برای رویداد زندگی در هیچ یک از این میلیاردها میلیارد سیاره که به دور این ستارگان در حال گردشند وجود ندارد؟
با وجود قدیمی بودن کتاب، خواندن آن از جذابیت مناسبی برخوردار است و می تواند برای خوانندگان مبتدی ولی علاقه مند اطلاعات بسیار سودمندی را به همراه داشته باشد.

 

فهرست کتاب :

فصل اول : پدیده حیات
فصل دوم : منشا حیات
فصل سوم : سیارات و حیات
فصل چهارم : تشخیص حیات
فصل پنجم : حیات از فضا
فصل ششم : زیست شناسی آزمایشی در فضا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا