تکامل فیزیک

نام کتاب : تکامل فیزیک
نویسنده : آلبرت آینشتاین ، لئوپولد اینفلد
مترجم : احمد آرام
ناشر : انتشارات خوارزمی
نوبت چاپ : اول ۱۳۶۱
زبان : فارسی و انگلیسی
لینک دانلود نسخه فارسی : Picofile
لینک دانلود نسخه گویا : Picofile
لینک دانلود نسخه انگلیسی : Picofile
نوع فایل : PDF (نرم افزارهای مورد نیاز)

 

بخشی از مقدمه نویسنده :

پیش از شروع به خواندن کتاب حق دارید متوقع باشید که به چند پرسش ساده شما جواب گفته شود. این کتاب به چه منظور نوشته شده؟ یا خواننده خیالی که این کتاب برای او نوشته شده کیست؟
در ابتدای کتاب پاسخی روشن و قانع کننده به این پرسش ها، کاری دشوار است. اگر این پرسش و پاسخ به آخر کتاب محول می شد کار خیلی سهل و در عوض عملی کاملاً زائد می بود. ساده تر آن است که فقط بگوییم در این کتاب چه چیزها منظور نظر نبوده است.
نویسندگان کتاب درسی فیزیک ننوشته اند. در اینجا درس منظمی در حقایق و نظریه های مقدماتی فیزیک ارائه نمی شود. مقصود ترسیم خطوط اصلی تلاشهای فکر بشر است برای یافتن رابطه ای میان دنیای افکار و دنیای پدیده ها.
سعی شده است نیروهای فعالی را نشان دهد که علم را به ابداع افکاری درباره واقعیت جهان وا می دارند.از خلال آمیزه مه آلود واقعیات و مفاهیم باید شاهراهی را انتخاب می کردیم که به نظر ما متمایز و با اهمیت تر بوده است. به ناچار از حقایق و نظریه هایی که در مسیر این شاهراه نبوده اند چشم پوشیده شده است. برای پیروی از قصد کلی خود ناگزیر شده است که انتخابی از میان حقایق و افکار بعمل آوده شود.
اهمیت یک مساله را نباید با تعداد صفحاتی که صرف بیان آن شده است سنجید. بعضی از خط سیرهای اصلی فکر کنار گذاشته شده است، نه به این جهت که آنها را بی اهمیت دانسته اند، بلکه از آن رو که در مسیر راهی که انتخاب شده است، نبوده اند.
هنگام نوشتن کتاب بحث های مفصلی درباره خواننده خیالی کتاب داشته و مدتی در خصوص او فکر شده است. چنین فرض شده است که او بی اطلاعی کامل خود را از فیزیک و ریاضی با صفاتی که دارد جبران می کند و او را علاقه مند به افکار فیزیکی و فلسفه ای شمرده اند.
این کتاب گفتگویی دوستانه میان نویسندگان و شماست. ممکن است به نظر شما ملامت انگیز یا جالب توجه، خشک یا جذاب جلوه کند؛ به هر صورت هدف نویسندگان زمانی تحقق پذیرغته است که با مطالعه صفحات آن از تلاش پایان ناپذیر فکر نوآور بشر برای درک کامل تر قوانینی که بر پدیده های فیزیکی ناظرند، آگاهی پیدا کند.

 

فهرست کتاب :

فصل اول : پیدایش نگرش مکانیکی
فصل دوم : انقراض نگرش مکانیکی
فصل سوم : میدان و نسبیت
فصل چهارم : کوانتوم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا