فیزیک رهگشای امروز و فردا

نام کتاب : فیزیک رهگشای امروز و فردا
نویسنده : تام دانکن
مترجم : ژیلا اصغری
ناشر : انتشارات مبتکران
نوبت چاپ : اول ۱۳۷۴
زبان : فارسی
لینک دانلود : Picofile
نوع فایل : PDF (نرم افزارهای مورد نیاز)

 

توضیحاتی درباره کتاب :

فیزیکدانان به اکتشاف طبیعت می‌پردازند. موضوعات مورد بررسی آنان بسیار گسترده می‌باشد. از ستارگانی که میلیونها میلیون کیلومتر با ما فاصله دارند گرفته تا ذراتی ریزتر از اتمها.
فیزیکدانان، علاوه بر کشف حقایق از طریق مشاهده و آزمایش، باید قوانینی را که بیانگر این حقایق باشند (که غالباً به صورت معادلات ریاضی می‌باشند) نیز جستجو کنند. آنگاه از طریق توضیح قوانین بوسیله تئوریهای آزمایشی (مدلهای فکری) این قوانین را معنادار می‌سازند. پاداش کارشان علاوه بر ارضای حس کنجکاوی، دستیابی به درکی بهتر از جهان فیزیکی می‌باشد.
مهندسین و تکنولوژیست‌ها از فیزیک برای حل مسائل علمی به منظور تامین رفاه نسبی بشریت استفاده می‌کنند، اگرچه حل این مسائل، خود ممکن است مشکلات اجتماعی و محیطی و بسیاری مسائل دیگر پدید آورد.
در این کتاب نویسمده درباره رفتار ماده (چیزی که اشیا از آن ساخته شده است) و انواع مختلف انرژی (همچون نور، صوت، گرما و الکتریسیتع) بحث خواهد کرد. همچنین کاربردهای فیزیک را در خانه، حمل و نقل، پزشکی، صنعت، ارتباطات و الکترونیک مورد بررسی قرار خواهد داد.
ریاضیبات یک ابزار اساسی علم فیزیک است از این رو بعضی مطالب ریاضی پایه‌ای مورد نیاز در بخشی به نام “بخش ریاضیات در فیزیک” در انتهای کتاب گنجانده شده است.

فهرست کتاب :

بخش اول : نور و بینایی
بخش دوم : صوت و امواج
بخش سوم : ماده و مولکول
بخش چهارم : نیرو وفشار
بخش پنجم : حرکت و انرژی
بخش ششم : گرما و انرژی
بخش هفتم : الکتریسیته و مغناطیس
بخش هشتم : فیزیک اتمی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا