دانش خطرناک

Dangerous Knowledge

نام مستند : دانش خطرناک
ژانر : ریاضیات، علمی
سازنده : بی‌بی‌سی ۴
سال پخش : ۲۰۰۷ میلادی
زبان : انگلیسی (زیرنویس فارسی)
نوع فایل : AVI (نرم افزارهای مورد نیاز)
منبع : سایت علمی بیگ‌بنگ

دانلود قسمت اول دانلود زیرنویس قسمت اول

دانلود قسمت دوم +  دانلود زیرنویس قسمت دوم

تذکر : حجم هر قسمت از مستند فوق، تفریباً ۵۷۰ مگابایت می‌باشد.

 

توضیحاتی درباره‌ی مستند :

دانش از یک دیدگاه، مایه لذت یک دانشمند و مایه رشک اطرافیان اوست، اما از دیدگاه دیگر، این سرمایه که همیشه با بهایی گزاف و به قیمت گوشه‌نشینی و هزاران ساعت تأمل و تحقیق به دست آمده است، بسیار از اوقات باعث درد و رنج صاحبش می‌شود. گاهی روشنفکر و دانشمند، در مرحله افسردگی و ناامیدی و انزوا طلبی باقی می‌ماند و گاهی هم البته، عرصه بیشتر از اینها بر او تنگ می‌شود. در عین حال بسیاری هستند که باور دارند فاصله نبوغ و جنون، بسیار کم و ناچیز است.
دانش خطرناک، نام مستند جالب بی‌بی‌سی است که سال ۲۰۰۷ میلادی از این شبکه پخش شده است. این مستند نگاه ویژه‌ای دارد به زندگی ۴ ریاضی‌دان نابغه: جورج کانتور، لودویگ بولتزمن، کورت گودل و آلن تورینگ. در حالی که هوش و نبوغ این ریاضی‌دانان، تا حد زیادی دانش بشر را تحت تأثیر قرار داده است، برای آنها سرانجامی جز جنون و خودکشی در بر نداشته است. این مستند جذاب در دو قسمت از لینک‌های بالا قابل دانلود میباشد.

‫۸ دیدگاه ها

  1. دستتان را میبوسم. واقعا دمتان گرم. خیلی خیلی کار با ارزش و بدردبخوری کردید که این مستندهارو با زیرنویس در اختیار همه قرار دادید. به من که خیلی کمک کرده تاکنون ان شاءالله که بازم شاهد همچین کارها و مستندهایی باشیم در مورد ریاضی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا