هندسه دلپذیر

نام کتاب : هندسه دلپذیر
نویسنده : احمد شرف الدین
ناشر : انتشارات مدرسه
نوبت چاپ : دوم ۱۳۷۸
زبان : فارسی
لینک دانلود : Picofile
نوع فایل : PDF (نرم افزارهای مورد نیاز)

 

توضیحاتی درباره کتاب :

 

کتاب “هندسه دلپذیر” اثری است که می تواند مورد استفاده استادان، دبیران، دانشجویان و دانش آموزان قرار گیرد. بسیاری از مطالب این کتاب برای دانش آموزان، بسیار آموزنده و سودمند است و علاقه و عشق آنان را به هندسه، افزایش می دهد.
دبیران می توانند از مطالب این کتاب برای دلپذیر ساختن درس خود، یاری جویند. دربخش اول کتاب با عنوان هندسه دلها درباره قدرت تخیل آفرین استادان نقشگر ایرانی در کاشیکاریها، قالیها و… سخن رفته است.
در بخش دوم کتاب، اساس هندسی تعداد زیادی از دستگاه های صنعتی شرح داده شده است. در بخش سوم کتاب، مثالهایی برای طرح و حل مسائل جبر و آنالیز با هندسه ارائه شده است. در بخش چهارم، چند مثال هندسه که از آن نتایج فلسفی مهم و جالب حاصل می شود مطرح شده است.
نویسنده کتاب، در زمینه جبر بول و هندسه تحقیقات متعددی عرضه کرده است و به علاوه تاکنون به طرح چند دستگاه نائل آمده است. از آن میان، طرح یک ماشین حساب آنالوژیک برای حل معادلات جبری است که ضرایب آنها به پارامترهایی بستگی دارند.
توفیق نویسنده در طرح چند دستگاه و علاقه وی به هندسه موجب نوشتن کتاب حاضر شده است که قسمت عمده آن “اساس هندسه دستگاه های صنعتی” است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا