مهم‌ترین مساله‌ها و قضیه‌های ریاضی

نام کتاب : مهم‌ترین مساله‌ها و قضیه‌های ریاضی
نویسنده : شکلیارسکی ، چنتسوف و…
مترجم : پرویز شهریاری ، ابراهیم عادل
ناشر : نشر بردار
نوبت چاپ : اول ۱۳۶۹
زبان : فارسی
نوع فایل : PDF (نرم افزارهای مورد نیاز)

برای دانلود اینجا کلیک کنید !!!

 

توضیحاتی درباره‌ی کتاب :

این کتاب، شامل ۳۵۰ مساله، و به طور عمده در زمینه نظریه عددها و جبر است و از مساله‌هایی که در المپیادهای ریاضی و یا ضمن بحث در گروه‌های ریاضی مسکو طرح شده، انتخاب شده‌اند.
در این کتاب، ابتدا صورت مساله‌ها و سپس راه‌حل آن‌ها آمده است. ضمن راه‌حل‌ها، در بسیاری موردها، مساله را تعمیم داده و در حالتی کلی‌تر حل شده است. بخش‌های مختلف کتاب به هم مربوط نیستند (به جز دو بخش آخر، که در آنجا، ارتباط نزدیکی بین مساله‌ها وجود دارد).
توصیه به خواننده این کتاب آن است که فصلی را برای خود انتخاب کند (و ضرورتی ندارد، فصل‌هایی که انتخاب می‌کند به ردیف باشند) و سپس بدون مراجعه به بخش حل، برای رسیدن به نتیجه تلاش کند و تنها زمانی به بخش حل مراجعه کند که یا از حل مساله‌ها درمانده است و یا نیاز به کنترل کار خود دارد. وقتی فصلی را آغاز کردید، بعد از آنکه دستکم بخشی عمده آن را مورد بررسی قرار دادید، به بخش دیگر بپردازید.
مساله‌های دشوارتر، با علامت (*) مشخص شده‌اند و بنابراین در هر فصل می‌توان آن‌ها را برای پایان کار گذاشت. خواننده می‌تواند برای طرح مساله‌هایی شبیه مساله‌های کتاب و یا تعمیم آن‌ها در جهت‌های مختلف تلاش کند. نتیجه این تلاش، به هیچ وجه کمتر از حل خود مساله‌ها نیست.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا