جهان ستارگان

نام کتاب : جهان ستارگان
نویسنده : آیزاک آسیموف
مترجم : نازار هامبارچیان
ناشر : انتشارات میر (گوتنبرگ)
نوبت چاپ : اول ۱۳۶۲
زبان : فارسی
نوع فایل : PDF (نرم افزارهای مورد نیاز)

برای دانلود اینجا کلیک کنید !!!

 

توضیحاتی دربارۀ کتاب :

آیزاک آسیموف، یکی از بزرگ‌ترین نویسندگان کتاب علمی قابل فهم برای عموم در این کتاب اخیر خود به بررسی زندگی ستاره‌ها و سرنوشت نهایی آن‌ها می‌پردازد.
در سال‌های اخیر مسئله‌های مهمی در برابر ستاره‌شنایی قد برافراشته‌اند، که مهم‌ترین آن‌ها ستاره‌های نوترونی، کواسار (ستاره مانند به عنوان منبع نیرومند موج‌های رادیو)، پولسار (ستاره‌های تپنده)، ستاره‌های متغیر و بالاخره حفره‌های سیاه است که وجود این مورد اخیر دنیای دانش را دچار سردرگمی و گیجی کرده است (با حجم نزدیک به صفر و جرم حجمی بی‌نهایت زیاد).
در این کتاب با ذره‌های سازنده دنیا و نیرو‌های حاکم بر جهان و شکل گیری سیاره‌ها و ستاره‌ها و چگونگی دور شدن ستاره‌ها و کهکشان‌های کامل از هم (جهان در حال انبساط) آشنا می‌شوید.
کتاب با توجه به دست‌آوردهای ستاره‌شناسی و ستاره‌شناسی رادیویی (رادیو آسترونومی) نوشته شده است و به ویژه نظرات نویسنده در بازه وجود حفره‌های سیاه جالب و خواندنی است.
ماده فوق سنگین (با جرم حجمی بسیار بالا) و شکل‌های گوناگون ماده در جهان نیز توضیح داده شده است. زندگی و مرگ ستاره‌ها، ستاره‌های کوتوله سفید و غول سرخ و نواختر نیز مورد بحث قرار گرفته است.
مطالب کلی درباره ستاره‌شناسی به صورت ضمیمه اضافه شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا