تکامل

نام کتاب : تکامل
نویسنده : فرانک رودز
مترجم : محمود بهزاد
انتشارات : انجمن ملی حفاظت منابع طبیعی و محیط انسانی
نوبت چاپ : اول ۱۳۵۵
زبان : فارسی و انگلیسی
نوع فایل : PDF (نرم افزارهای مورد نیاز)

برای دانلود نسخه فارسی اینجا کلیک کنید !!!
برای دانلود نسخه انگلیسی اینجا کلیک کنید !!!

 

بخشی از مقدمه نویسنده :

چگونگی پیدایش حیات و تکامل آدمی، دو مسئله‌اند به قدمت خود آدمی. گواه این مدعا توضیحاتی است که بسیاری از تمدن‌ها درباره خلقت داده‌اند. ولی گرچه این مطلب قدیمی است اما پی‌آمدهای ارتباط آدمی با جهان جانداران در عصر فضا به همان اندازه قابل توجه است که در عصر حجر مورد توجه بوده است.
کتاب حاضر شرح ساده‌ای است از تلاش آدمی برای کشف منشا حیات و منشا خود و رابطه‌اش با جهان جانداران. در این کتاب پیشرفت تاریخی تئوری تکامل (یا اشتقاق همراه تغییر) و مدارکی که آن را تایید می‌کنند، و ماهیت و مکانیسم آن، و نتیجه‌اش در تاریخ دراز مدت حیات، شرح داده شده است.
کتاب با بخشی مربوط به مفهوم تکامل پایان می‌یابد، زیرا تئوری تکامل اثر عمیقی بر نظر آدمی درباره خود و ارتباطش با جهانی که در آن زندگی می‌کند، داشته است. تئوری تکامل توضیح موثری درباره چگونگی پیدایش حیات می‌دهد اما فراتر از تئوری تکامل این پرسش نهایی عرض اندام می‌کند که چرا حیات پیدا شده است و این چیزی است که تکامل بدان پاسخی نداده است.
این پرسش که مربوط به مفهوم وسیع‌تر حیات است، اگرچه روش‌های تجریدی علم پاسخی برای آن ندارند، نه بی‌معنی است و نه بی‌نتیجه. زیرا پاسخ فردی یا دسته جمعی ما به آن، متضمن آینده تکامل و نیز آینده نوع آدمی و آینده مخلوقات بی‌شماری است که با آدمی در این سیاره کم‌مایه زندگی می‌کنند.

 

توضیح نام کتاب :

با توجه به تاریخ چاپ کتاب، در برابر واژه “Evolution” از کلمه “تکامل” استفاده شده است؛ اما در دهه‌های اخیر بسیاری از زبان‌شناسان و دانش‌مندان این لغت را معادل مناسبی برای “اولوشن” نمی‌دانند، چرا که ممکن است به خطا ذهن را درگیر مفهوم “کامل شدن” یا “کمال” نماید، که به مخاطب تصویری نادرست القا می‌کند. بدین منظور اصطلاح “فرگشت” به عنوان یک معادل مناسب‌تر، ابداع و جایگزین شده است.

 

فهرست کتاب :

فصل اول : نگاهی به عالم جانداران
فصل دوم : اشارات تکامل
فصل سوم : فرایند تکامل
فصل چهارم : راهی را که تکامل پیموده است
فصل پنجم : مفهوم تکامل

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا