نظریه اعداد

نام کتاب : نظریه اعداد
نویسنده : آندره ویل ، ماکسول روزنلیشت
مترجم : سیاوش شهشهانی ، محمد جلودار ممقانی
ناشر : انتشارات خوارزمی
نوبت چاپ : اول ۱۳۶۹
زبان : فارسی
تعداد صفحات : ۱۲۰
لینک خرید :

۱۰,۰۰۰ تومان – خرید

نوع فایل : PDF (نرم افزارهای مورد نیاز)

* توجه : مبلغ پرداختی شما بابت کتاب‌های قدیمی و نایاب، جمع‌آوری و مجدداً برای خرید، اسکن و آماده‌سازی کتاب‌های دیگر هزینه می‌شود و غیر از پرداخت هزینه‌های جانبی سایت، صرف دیگری ندارد.

 

نکاتی قبل از خرید :

۱. برای خرید کتاب مورد نظر خود، با انتخاب آن، گزینه “خرید” را کلیک کنید و سپس به سبد خرید خود رفته و با واردکردن اطلاعات خود، برای ثبت خرید اقدام کنید.
در هنگام پر کردن گزینه‌های مربوط به خرید، در قسمت‌های مربوطه لطفاً ایمیل و اطلاعات صحیح و فعال خود را وارد کنید تا در صورت نیاز بتوانیم با شما ارتباط برقرار کنیم.
۲. لینک دانلود کتاب پس از پرداخت مبلغ و تایید آن توسط درگاه زرین‌پال و بازگشت خودکار مرورگر به سایت، نمایش داده خواهد شد؛ و همچنین نسخه‌ای از کتاب نیز همراه با جزئیات خرید به ایمیل وارد شده شما، ارسال خواهد شد. در صورت نبودن ایمیل در Inbox پوشه Spam را نیز بررسی کنید.
۳. چنانچه در هر صورتی، به مشکلی در هنگام خرید و یا پس از آن در هنگام دانلود فایل‌های کتاب مورد نظرتان برخوردید، می‌توانید با ایمیل و یا آیدی تلگرامی زیر در تماس باشید، ما در اسرع وقت مشکل شما را پیگیری خواهیم کرد.
ایمیل پشتیبانی : alirezahr96@gmail.com
آیدی تلگرام : https://t.me/alirezahr96
* لطفاً در تلگرام درخواست فایل کتابی را نکنید، در صورت در دسترس بودن کتاب و نداشتن مشکل از جهت موجود بودن در بازار حتماً در سایت قرار خواهد گرفت.

 

توضیحاتی از نویسنده درباره‌ی کتاب :

در سه ماهه تابستانی سال ۱۹۴۹ یک درس مقدماتی ده هفته‌ای در نظریه اعداد در دانشگاه شیکاگو تدریس کردم، که عنوان آن در راهنمای دانشگاه “جبر ۲۵۱” بود.
آنچه تدریس این درس را به شکلی که برنامه‌ریزی کرده بودم میسر ساخت، این بود که ماکس رژنلیکت که اکنون در دانشگاه کالیفرنیا (برکلی) است، در آن زمان دستیار من بود. تا آنجا که خاطره او یاری می‌دهد “در تاریخ بخش ریاضی دانشگاه شیکاگو این اولین و آخرین باری بود که یک دستیار در برابر دست‌مزد کاری هم انجام می‌داد.”
این درس از دو جلسه سخنرانی هفتگی تشکیل شده بود و “جلسه‌ای تمرین” هفتگی آن را تکمیل می‌کرد. در این جلسه‌ها به دانشجویان تمرین‌هایی داده می‌شد که قرار بود با سرپرستی ماکس و (در صورت نیاز) به یاری او آن تمرین‌ها را حل کنند. این فکر از سنت “برنامه تمرین” دانشگاه‌های آلمان اقتباس شده بود، و چون نسبت به سنت‌های محلی بیگانه بود، در حدی که انتظار داشتم اثر نبخشید، و دیری نگذشت که حضور دانشجویان در جلسه‌های تمرین به بی‌نظمی گرائید.
جزوه‌های هفتگی را ماکس رزنلیکت تهیه می‌کرد و هفته به هفته در اختیار دانشجویان قرار می‌داد. این جزوه‌ها را باید بیشتر استخوان‌بندی این درس تلقی کرد نه بازنویسی دقیق آن، همراه جزوه‌ها ارجاع‌هائی به کتاب‌های درسی متداول جبر داده می‌شد. طرح بیشتر تمرین‌ها نیز سهم ماکس بود.
هدف از این کارها انتشار یک کتاب نبود. بعضی از دوستان من که تصادفاً این جزوه‌ها را دیده‌اند به این نتیجه رسیده‌اند که جزوه‌ها هنوز هم می‌توانند مفید واقع شوند، مؤسسه انتشارات اشپرینگر که شوق فزاینده‌ای به نشر متون ریاضی دارد مرا متقاعد کرد که به نشر آن‌ها مبادرت کنم. جزوه‌ها تنها به اندک ویرایشی نیاز داشت و اکنون خوب یا بد در برابر شماست.
ظاهراً تجربه نشان داده است که این متن را برای استفاده در کلاس درس باید کمی مشروح‌تر ساخت. تقسیم‌بندی این جزوه به بخش‌های جداگانه فقط تا حدی بر اساس جلسات درس است. به سبب تنگی وقت، به ناچار از تدریس قانون تقابل درجه دوم در کلاس صرف‌نظر شد و این مطلب به صورت نوشته در اختیار دانشجویان قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا