لباچفسکی و هندسه نااقلیدسی

نام کتاب : لباچفسکی و هندسه نااقلیدسی
نویسنده : کاگان
مترجم : پرویز شهریاری
ناشر : انتشارات توکا
نوبت چاپ : اول ۱۳۴۶
زبان : فارسی
لینک خرید :

۷,۰۰۰ تومان – خرید

نوع فایل : PDF (نرم افزارهای مورد نیاز)

* توجه : مبلغ پرداختی شما بابت کتاب‌های قدیمی و نایاب، جمع‌آوری و مجدداً برای خرید، اسکن و آماده‌سازی کتاب‌های دیگر هزینه می‌شود و غیر از پرداخت هزینه‌های جانبی سایت، صرف دیگری ندارد.

 

نکاتی قبل از خرید :

۱. برای خرید کتاب مورد نظر خود، با انتخاب آن، گزینه “خرید” را کلیک کنید و سپس به سبد خرید خود رفته و با واردکردن اطلاعات خود، برای ثبت خرید اقدام کنید.
در هنگام پر کردن گزینه‌های مربوط به خرید، در قسمت‌های مربوطه لطفاً ایمیل و اطلاعات صحیح و فعال خود را وارد کنید تا در صورت نیاز بتوانیم با شما ارتباط برقرار کنیم.
۲. لینک دانلود کتاب پس از پرداخت مبلغ و تایید آن توسط درگاه زرین‌پال و بازگشت خودکار مرورگر به سایت، نمایش داده خواهد شد؛ و همچنین نسخه‌ای از کتاب نیز همراه با جزئیات خرید به ایمیل وارد شده شما، ارسال خواهد شد. در صورت نبودن ایمیل در Inbox پوشه Spam را نیز بررسی کنید.
۳. چنانچه در هر صورتی، به مشکلی در هنگام خرید و یا پس از آن در هنگام دانلود فایل‌های کتاب مورد نظرتان برخوردید، می‌توانید با ایمیل و یا آیدی تلگرامی زیر در تماس باشید، ما در اسرع وقت مشکل شما را پیگیری خواهیم کرد.
ایمیل پشتیبانی : alirezahr96@gmail.com
آیدی تلگرام : https://t.me/alirezahr96
* لطفاً در تلگرام درخواست فایل کتابی را نکنید، در صورت در دسترس بودن کتاب و نداشتن مشکل از جهت موجود بودن در بازار حتماً در سایت قرار خواهد گرفت.

 

بخشی از مقدمه مترجم :

سال‌های بسیاری از روز تولد دانش‌مند بزرگ روس، نیکلای لباچوفسکی، بانی هندسه نااقلیدسی می‌گذرد. دانشی که لباچوفسکی بنیان گذاشت، بنایی به کلی تازه بود و از هندسه رسمی، تنها به عنوان سنگ بنای آن استفاده می‌شد.
اندیشه‌های لباچوفسکی، امکان پیشرفت را برای بحث‌های گوناگون هندسه فراهم کرد، دانشی که تا آن زمان هنوز به همان صورت قدیمی یونانی خود بود و چنان قاطع و محکم به نظر می‌آمد که تصور هیچ تغییری در آن نمی‌رفت. به نظر بیشتر اندیش‌مندان پیش از لباچوفسکی، مبانی هندسه اقلیدسی، با پیوندی ابدی، جزئی از ذهن ما به حساب می‌آمد که از آغاز خلقت به آن تحمیل شده و تنها شکل ممکن و لازم اندیشه ماست. شکلی پایدار و بی‌تغییر، همچون حقیقتی جاوید که از آسمان فرستاده شده است.
و کار لباچوفسکی بود که اینگونه برخورد ذهن‌گرایانه با پدیده‌های طبیعی را، از بیخ و بن برانداخت. اندیشه‌های او اثر عمیقی در تمامی ساختمان ریاضیات بر جای گذاشت و به جز آن، دیدگاه ما را در دانش‌هایی همچون فیزیک، مکانیک و نجوم تغییر داد و حتی در بعضی زمینه‌های بنیادی فلسفی هم اثری جدی داشت. کلیفورد، ریاضی‌دان انگلیسی، لباچوفسکی را کوپرنیک هندسه نام داده است و به این ترتیب، دانش‌مند بزرگ هندسه را با خالق دستگاه جهانی “خورشید مرکزی” مقایسه کرده است.
در تاریخ ریاضیات و هم در تاریخ دانش‌های دقیق و فلسفه، جایگاه لباچوفسکی، همیشه در کنار نابغه‌های بزرگی چون ارشمیدس، گالیله، کوپرنیک و نیوتون خواهد بود. در ضمن، نوآوری‌ها و اندیشه‌های دشوار لباچوفسکی، خیلی زود مورد قبول قرار نگرفت و نخستین آورهای تاییدی، پنجاه سال بعد پدیدار شد.
ادامه متن فوق را که سیری در اندیشه‌های نیکلای لباچوفسکی، بنیان گذار هندسه نااقلیدسی، و زندگی‌نامه اوست را می‌توانید در کتاب فوق مطالعه فرمائید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا