نامساویها

نام کتاب : نامساوی‌ها
نویسنده : پاول پترویچ کاروکین
مترجم : پرویز شهریاری
ناشر : شرکت سهامی انتشارات خوارزمی
نوبت چاپ : اول ۱۳۵۰
زبان : فارسی
نوع فایل : PDF (نرم افزارهای مورد نیاز)

برای دانلود اینجا کلیک کنید !!!

 

توضیحاتی درباره‌ی کتاب :

دانش‌آموزان در برنامه ریاضیات دبیرستانی با نامعادلات درجه اول و درجه دوم و روش حل آن‌ها آشنا می‌شوند.
قصد مؤلف این کتاب این نیست که اصول حل این نامعادلات را بازگو کند، بلکه توجه اصلی بر این بوده است که دانش‌آموزان را با بعضی از نامساوی‌های معروف، که در رشته‌های مختلف ریاضیات عالی نقش اساسی دارند و کاربرد این نامساوی‌ها در جستجوی مقادیر ماکزیمم و مینیمم و محاسبه بعضی از حدود، آشنا کند.
در کتاب ۶۲ مسئله داده شده است که از آن‌ها ۳۶ مسئله با حل تفصیلی آن‌ها به عنوان مسائل اساسی و ۲۶ مسئله به عنوان تمرین در بندهای ۱، ۲ و ۵ آمده است. برای حل این مسائل هم می‌توان به آخر کتاب مراجعه کرد.
طبیعی است که حل مسائلی که در ابتدای کار مشکل بنظر می‌رسد، بیش از حل مسائل ساده می‌تواند برای دانش‌آموزان مفید باشد. به همین مناسبت بهتر است که دانش‌آموزان تنها وقتی به حل مسائل در آخر کتاب مراجعه کنند که یا مسئله را حل کرده باشند و یا به اندازه کافی در مورد آن‌ها کار کرده باشند.
برای اثبات نامساوی‌ها و حل مسائل این کتاب، کوشش شده است از خواص و قضایای استفاده شود که مربوط به دوره دبیرستانی است و در نتیجه بتواند برای هر دانش‌آموز علاقمند دبیرستانی مورد استفاده قرار گیرد.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

  1. سلام و احترام. از سایت بسیار خوب شما کمال سپاس را دارم. خواستم خواهش کنم کتاب بسیار خوب “ریاضیات در شرق” ترجمه استاد پرویز شهریاری را در سایت قرار دهید.
    پاینده باشید.بااحترام

  2. با سلام و تشکر از سایت عالی شما، اگر امکانش باشه ممنون میشم کتاب نظریه اعداد تالیف مرحوم پروفسور هشترودی را در سایت قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا