چند مسئله مشهور هندسه

نام کتاب : چند مسئله مشهور هندسه
نویسنده : احمد شرف الدین
ناشر : انتشارات امیرکبیر
نوبت چاپ : اول ۱۳۵۳
زبان : فارسی
لینک نمونه فایل : Picofile
لینک خرید :

۸,۰۰۰ تومان – خرید

نوع فایل : PDF (نرم افزارهای مورد نیاز)

 

نکاتی قبل از خرید :

۱. برای خرید کتاب مورد نظر خود، با انتخاب آن، گزینه “خرید” را کلیک کنید و سپس به سبد خرید خود رفته و با وارد کردن اطلاعات خود، برای ثبت خرید اقدام کنید. در هنگام پر کردن گزینه های مربوط به خرید، در قسمت های مربوطه لطفاً ایمیل و اطلاعات صحیح و فعال خود را وارد کنید تا در صورت نیاز بتوانیم با شما ارتباط برقرار کنیم.
۲. لینک دانلود کتاب چند لحظه پس از پرداخت مبلغ و تایید آن توسط درگاه زرین پال و بازگشت خودکار مرورگر به سایت، نمایش داده خواهد شد؛ همچنین نسخه ای از کتاب نیز همراه با جزئیات خرید به ایمیل وارد شده شما، ارسال خواهد شد. در صورت نبودن ایمیل در Inbox پوشه Spam را نیز بررسی کنید.
۳. چنانچه در هر صورتی، به مشکلی در هنگام خرید و یا پس از آن در هنگام دانلود فایل های کتاب مورد نظرتان برخوردید، میتوانید با ایمیل و یا آیدی تلگرامی زیر در تماس باشید، ما در اسرع وقت مشکل شما را پیگیری خواهیم کرد.
ایمیل پشتیبانی : alirezahr96@gmail.com
آیدی تلگرام : https://t.me/alirezahr96

 

توضیحاتی درباره کتاب :

در این کتاب درباره چند مسئله مشهور هندسه سخن رفته است. این مسائل چنین‌اند:
عدد طلایی، پیچ لگاریتمی، ساختمان خانه‌های کندوی زنبور عسل، هلال‌های بقراط، آیینه ابن هیثم، چهار مسئله حل نسدنی (تثلیث زاویه، تضعیف مکعب، رسم هفت ضلعی منتظم و تربیع دایره)، هندسه پرگار، هندسه خط‌کش، چرخ کاردان، ترسیم بیضی (قضیه سخوتن)، تقسیم محیط دایره به n کمان مساوی (قضیه گوس)، ترسیم هفده ضلعی منتظم.
تعداد مسائل مشهور هندسه بیش از آن است که در بالا ذکر شد، علت انتخاب مسائل بالا زیبایی پاره‌ای از آنها و کاربرد پاره‌ای دیگر در فیزیک و توجیه پدیده‌های طبیعت است. از این‌رو مثلاً هنگامی که از منحنی‌های غیرهندسی سخن به میان آمده به توضیح افرازهایی که برای رسم اینگونه منحنی‌ها ابداع شده است پرداخته شده است؛ مانند افراز ابداعی نیوتون برای رسم منحنی سیسوئید و انتگرالنگار آبدانک آباکانوویچ و… . در بعضی دیگر از مسائل این کتاب روش استدلال مورد توجه بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا